0
Jak zarządzać galerią handlową?
User

2.00 zł

Jak zarządzać galerią handlową?

Data publikacji: Marzec 26, 2020

Sklepy wielkopowierzchniowe zrewolucjonizowały zwyczaje handlowe i konsumenckie Polaków. Stały się nie tylko miejscem, gdzie robi się zakupy, ale także ulubioną przestrzenią do rozrywki. Rosnące potrzeby klientów sprawiają, że galerie handlowe w Warszawie muszą się nieustannie zmieniać. To duże wyzwanie dla osób, które nimi zarządzają.

Coraz ciaśniej w branży
Za zakupową stolicę Polski uchodzi Warszawa ze względu na największą liczbę dużych obiektów handlowych. Tuż za nią plasuje się Poznań i inne, duże miasta. Stopniowe nasycanie rynku zmusza decydentów centrów handlowych do zmian, dotyczących zarządzania takimi obiektami. Każda modyfikacja jest poprzedzona starannym badaniem preferencji klientów, czym zajmują się profesjonalne firmy. Galerie handlowe w Warszawie podlegają dokładnie takim samym zasadom jak każdy produkt. Mają więc także swoją „przydatność do życia". Na początku funkcjonują jako nowość, później ich pozycja nieco krzepnie. Ostatecznie podlegają starzeniu się, tracąc swoją atrakcyjność.
Odmładzane galerie handlowe w Warszawie
Nowatorska oferta centrum handlowego fascynuje klientów przez jakiś czas. Po kilku miesiącach nie jest już tak "unikalna" na tle nowej konkurencji. Jeśli przebywanie w danej galerii ma sprawiać klientom przyjemność, obiekt musi nieustannie dostarczać atrakcje. Wystarczy przypomnieć sobie, jak wyglądały centra handlowe na początku swojej działalności. Blaszane budynku z dużą przestrzenią na market i kilkoma butikami nie zachęcały do tego, aby spędzić w nich większość dnia. Mimo to były oblegane. Obecnie galerie handlowe to powierzchnie, które odpowiadają na potrzeby zarówno singli, par, jak i całych rodzin. Co jakiś czas muszą jednak przechodzić metamorfozę, aby obronić się przed odpływem klientów.
Siła przyciągania
Czym kuszą klientów zarządcy sklepów wielkopowierzchniowych? W pierwszej kolejności stawiają na różnorodną ofertę. Galerie handlowe w Warszawie nadal stawiają na znane, zachodnie marki, ale coraz częściej otwierają się także na polskich producentów. Podpisują umowy z małymi graczami w niszowych branżach obserwując, jak klienci reagują np. na niewielkie butiki, rozstawione na wyspach. Stawiają na atrakcje, które mają na celu przyciągnąć szersze grono odbiorców, jak imprezy charytatywne, koncerty, spotkania z osobami znanymi, pokazy mody, mini turnieje sportowe. Za szczególnie ulubioną formę rozrywki uchodzą loterie z wartościowymi nagrodami typu wysokiej klasy samochód. Pomysły, adresowane do bywalców galerii muszą być spójne i zgodne z profilem tego miejsca.
Zakupy, usługi i atrakcje
Preferencje klientów galerii handlowych są związane z ich trybem życia. Konsumenci, często podświadomie, wybierają te miejsca, w których są w stanie ogarnąć wszystkie codzienne obowiązki. Mogą zrobić zakupy, zaprowadzić psa do weterynarza, oddać buty do naprawy, a jednocześnie wysłać dziecko na godzinę do bawialni, aby zaznało nieco rozrywki. Idealne galerie handlowe w Warszawie to miejsca, które zapewniają wszystkie wymienione punkty. Ich bywalcy nie powinni się czuć znużeni pobytem w galerii. Najlepiej, gdyby mieli poczucie, że nadal mają w niej coś do odkrycia. Szukając pomysłów na nowe rozwiązania, warto wykorzystać potencjał konkretnej lokalizacji, przyzwyczajenia konsumentów do różnych rytuałów oraz udogodnienia dla wielu grup: mam z dziećmi, osób starszych i z niepełnosprawnościami.
Jeszcze kilkanaście lat temu w Polsce nie było specjalistów od zarządzania dużymi obiektami handlowymi. Zadania tego typu pełniły specjalne jednostki zewnętrzne, oddelegowana przez właściciela galerii. Wraz z początkiem hiperkonkurencji zespół zarządzający jest na miejscu, skupiając się na sprawach, dotyczących konkretnego obiektu.


    Skontaktuj się z ogłoszeniodawcą

    Komentarze

      Skomentuj (spam oraz obraźliwe wiadomości zostaną usunięte)





      Copyright © dodajogloszenia.pl - Wszystkie prawa zastrzeżone
      Kontakt Regulamin