0
User

Sposób na skuteczne ogłoszenie prasowe

Prasa codzienna oraz czasopisma to idealne miejsce na reklamę. Aby ogłoszenie reklamowe mogło pomóc firmie w realizacji swych celów, musi ono spełnić kilka istotnych warunków. Tylko dobrze zaprojektowane ogłoszenie prasowe może przynieść sukces reklamodawcy.


O czym zatem należy pamiętać przy tworzeniu reklamy mającej ukazać się w prasie? Na co należy zwrócić szczególną uwagę?


Ogłoszenie reklamowe zamieszczane w prasie powinno składać się z kilku bardzo istotnych elementów. To ilustracja, nagłówek, treść oraz slogan reklamowy. Czcionka oraz odpowiedni układ graficzny to kolejne sprawy, których zaniedbanie może przynieść przykre konsekwencje dla reklamodawcy.


Ilustracja przyciąga wzrok i uwagę czytelnika. Ma ona w pierwszej kolejności pobudzić ciekawość odbiorcy, a następnie zachęcić go do przeczytania treści ogłoszenia. Jako ilustrację można wykorzystać zdjęcie lub rysunek. Lepsze efekty przynosi zdjęcie, które jest i bardziej wiarygodne, i łatwiej zapadające w pamięć. Jeśli w ogłoszeniu ma zostać wykorzystany rysunek, należy zadbać o jego odpowiednią kolorystykę. To kolor w znacznym stopniu przyciąga uwagę, to on pozwala stworzyć określony i wskazany dla danej reklamy nastrój.


Nagłówek również musi spełniać kilka warunków. Podobnie jak ilustracja musi zaciekawić on czytelnika i zachęcić go do dalszej lektury ogłoszenia. Nagłówek powinien informować wstępnie, czego dotyczy dana reklama. Dobrze dobrany nagłówek jest interesującym wstępem do dalszej treści ogłoszenia – i tak należy go potraktować. Nagłówki mogą różnić się między sobą pod wieloma względami. W prasie spotkać można zarówno te nagłówki, które wskazują na nowe produkty lub usługi, nagłówki koncentrujące się na korzyściach oraz takie, które bazują na ludzkich emocjach. Niektóre nagłówki sugerują coś klientowi, inne – pobudzają jego ciekawość. Coraz częściej spotkać można się z nagłówkami niekonwencjonalnymi, które z pozoru nie mają żadnego związku z reklamowanym produktem. Każdy z tych typów może okazać się skuteczny, jeśli tylko przyciągnie uwagę czytelnika.


Choć rzadziej czytana niż sam nagłówek, treść ogłoszenia jest również bardzo ważna. Ma ona przedstawiać konsumentom dany produkt lub usługę, a zarazem wyjaśniać, na czym polegają korzyści związane z ich wybraniem. W treści ogłoszenia warto posługiwać się krótkimi i zwięzłymi zdaniami. Zaleca się unikanie fachowych terminów i zwrotów, chyba że ogłoszenie ma się ukazać w czasopiśmie specjalistycznym. W treści reklamy można wymienić zalety oferowanego produktu, można posłużyć się rekomendacjami innych konsumentów. Ważne jest jednak wiarygodne przedstawienie produktu oraz udowodnienie konsumentom, że jest on w istocie produktem dobrym i godnym ich uwagi.


Kolejnym istotnym elementem takiej reklamy jest slogan. To krótkie hasło ma zająć stałe miejsce w świadomości odbiorców reklamy i trwale zapisać się w ich pamięci. Krótki i ciekawy slogan ma największe szanse na osiągnięcie swego celu.


Kolejna istotna sprawa to układ graficzny ogłoszenia reklamowego. Jak podkreślają specjaliści, najlepsze efekty przynoszą te najmniej skomplikowane rozwiązania. Im prościej – tym lepiej. Ważny jest porządek, dzięki któremu samo ogłoszenie zostaje lepiej zapamiętane przez odbiorców. Chaotyczny układ to poważny błąd, który – niestety – jest bardzo często popełniany. Tylko ciekawy i dobry układ może skutecznie przyciągnąć uwagę odbiorcy.

Copyright © dodajogloszenia.pl - Wszystkie prawa zastrzeżone
Kontakt Regulamin